Jardova nová mašina
| Novinky
Po návratu z mapování Rychlebské stezky ještě dlouho přetrvával ten opojný pocit z testovaného kola GT ze skvělé místní půjčovny. Po pravdě se mi zastesklo při každé projížďce v terénu na mém Superioru XCF 50, kterou doprovázel charakteristický zvuk mlátícího řetězu o rám, neustálé hledání optimálního převodu a zdvihů 130/130. Ono se ne nadarmo říká, že na lepší se dobře zvyká. Po čase pocit utichl a já si zase zvykl na svůj bike. Pak jsem několikrát vyjel na Trutnov Trails a pocit se zase začal vracet. Co s tím? Po několika debatách s klukama z České Bikeparky, došlo na rozhodnutí, že to chce posunout o level výš. Nové kolo se zdvihy jaké jsem hledal, s využitím na singletracích a občas v bikeparku stálo majlant, tak mi Kuba vštípil myšlenku na koupi použitého kola z nějaké půjčovny.
Volba byla jasná- Rychlebské Stezky. Poslední loňský model za slušný peníz, GT Sanction Epert. Hned odpoledne jsem se na něj jel podívat a už nešlo říct NE. Kolo jelo domů. Proč taky ne? Dnem prodeje získáš dvouletou záruku, kolo pravidelně servisované a po osobní zkušenosti s prohlídkou vraceného kola do půjčovny je to rozhodně menší risk, než anonymní nákup na bazaru. Kolo vzhledově odpovídá použití, u mého kousku nová vidlice i teleskopická sedlovka, tlumič po repasu,jen pláště k.o. ,ale to už je to nejmenší.
První větší projížďka opět na TT, ze začátku jsem krapet nervózní, když neslyším ten zlověstný cinkot řetězu o rám, ale po pár metrech už si jen užívám šustění tlumiče a vidlice při každém nárazu na kořen nebo šutr. Ať dělám, co dělám, nepodaří se mi využít celý rozsah 160mm zdvihů. Nikde nic nevrže, nemlátí, kolo sedí jako přilepené, převody 1×10 jsou naprosto vyhovující, teleskopická sedlovka je pro mě super vychytávka a mně nezbývá než konstatovat, že tohle byl rozhodně dobrý kauf.
Takže pokud uvažujete o koupi kvalitního kola z druhé ruky s jasným původem, pospěšte na Rychlebské Stezky. Již jsou otevřeny rezervace letošních modelů, které budou odprodávat koncem srpna.